Znajdujesz się tutaj: gimnazja-rekrutacja.pl > Edukacja > Sposoby oceny uczniów

Program nauczania biologii

Gimnazjum to okres bardzo intensywnego dojrzewania. W tym czasie nasze dzieci stają się jakby doroślejsze, a przynajmniej w ich mniemaniu stały się doroślejsze. Wszystko przez to, że to okres intensywnej produkcji hormonów czego efektem jest pokwitanie. Dzieci uczą się swojego ciała i zaczynają je poznawać. W tym czasie też pojawiają się pierwsze inicjacje seksualne, a duża ilość hormonów popycha w pierwsze objęcia zakochania. Żeby nad tym zapanować potrzeba czasu i kontroli. Po części lekcje biologii mają w tym pomóc. Jednak biologia ma dużo szerszy program.

W gimnazjum dzieci uczą się anatomii ciała. Wszystko dlatego, żeby mogły wiedzieć co się dzieje gdy boli nas lewy bok, a co może oznaczać kłucie w prawym.

Biologia także skupia się na przyrodzie. W dużej mierze ma zaciekawić młodego człowieka bogactwem przyrody, zakrzewiona we wczesnym wieku ciekawość procentuje na wielu polach, a w dłuższej perspektywie czasu może stać się czymś z czego już dorosły człowiek będzie mógł się utrzymać.

Biologia daje też podstawy pod naukę w szkole średniej. To co dziecko przyswoi sobie w tym czasie może potem dać mu taki bagaż wiedzy który w dużej mierze wystarczy w liceum czy technikum. Chyba że profil szkoły będzie biologiczny. Wtedy materiał będzie wielokrotnie większy niż w gimnazjum.

Biologia to także zadania praktyczne. Wielu z nas robiło zielniki i opisywało każdy zasuszony listek. Inni pamiętają wycieczki po parkach narodowych, oczyszczalniach czy ogrodach botanicznych. Lepsze szkoły oferowały swoim uczniom pewne zadania ocierające się o eksperymenty chemiczne. Wszystko jednak po to by zaciekawić młody  umysł.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.