Znajdujesz się tutaj: gimnazja-rekrutacja.pl > Dzieci > Wychowanie dziecka

Program nauczania chemii

W gimnazjum dzieci uczą się wielu niepotrzebnych rzeczy, które są jedynie pewnym zapychaczem programu nauczania. Wiadomą rzeczą jest, że podstawy programowe musza być przekazane młodym ludziom, jednak wszystko to opiera się na teorii, która na nic się w życiu nie przydaje. Zapewne wielu już nie pamięta czego uczyło się na lekcjach chemii w gimnazjum. Jest to problem współczesnego, kulejącego bardzo systemu nauczania w polskim szkolnictwie. Większą wagę poświęca się teorii, zamiast skupić się na przydatnej każdemu praktyce. Jak więc wyglądają, a jak powinny wyglądać lekcje chemii w gimnazjum?

Oczywiście wiadomą rzeczą jest, że to, w jaki sposób dany przedmiot jest przekazywany uczniom zależy w dużej mierze od nauczyciela i od tego jak on zdecyduje się nauczać. Jednak w większości uczniowie zmuszeni są wkuwać bezsensowne regułki, które potem i tak zapomną. Do tego dochodzą jeszcze długaśne wzory, których głównym celem jest zaśmiecenie umysłu nastolatka. Dla osób, które raczej z chemią nie wiążą swojej przyszłości, takie nauczanie teoretyczne jest zwyczajną stratą czasu, który z powodzeniem można by było poświęcić na coś pożytecznego. Chemia jest naprawdę ciekawym przedmiotem i przydaje się w życiu. Szkoda tylko, że nauczycielskie aspiracje ograniczają się do tego, by wykształcić jak najwięcej przyszłych chemików. Brakuje zajęć, które przydałyby się szaremu człowiekowi w codziennym życiu. Gimnazjalista bowiem nie będzie wiedział jakie leki powinien przyjmować na przeziębienie, co zawierają leki przeciwbólowe i czym najlepiej oczyścić ranę po urazie. Wszystkiego musi uczyć się sam, a to przecież szkoła powinna być miejscem, które przystosowuje do życia.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.