Znajdujesz się tutaj: gimnazja-rekrutacja.pl > Matura > Przygotowanie do matury

Program nauczania fizyki

Każdy z nas nienawidził niektórych przedmiotów w szkole. Zwykle były to takie które zmuszały nas do dużego zaangażowania na lekcji. Inni jednak nie znosili lekcji na których się nic nie działo. Ci drudzy na pewno lubili fizykę. Zwłaszcza tą w gimnazjum. Dlaczego akurat wtedy? Przecież to był czas gdy w szkole niewiele się pracowało. Lekcji nie było zbyt wiele, a na dodatek patrzymy na to z perspektywy czasu jako na okres błogości i radości z życia. Czy jednak pamiętamy co tak naprawdę robiliśmy na fizyce? Jeśli nie to warto przeczytać poniższy tekst, może nieco odkurzy nasze wspomnienia i choć na chwilę wrócimy do czasu gdy mieliśmy kilkanaście lat.

Fizyka w gimnazjum to głównie teoria, jednak około jedna trzecia lekcji opierała się na zadaniach praktycznych. Działo się tak dlatego, że czas gimnazjum ma przygotować do poziomu w szkołach średnich, szczególnie technicznych. Więc nie można w całości skupiać się na zabawie fizyką.

Jednak i taka często pojawiała się w gimnazjum. Każdy z nas pamięta zabawy elektrostatyką, magnesami i prądem. Wszystko to bardzo ubarwiało lekcje i miało za zadanie nakłonić młodych ludzi do fascynacji fizyką i naukami ścisłymi.

Teoria to głównie nauka wzorów i podstawowych zależności fizycznych. Nie da się ukryć, że bez tego nie dałoby się zrozumieć zjawisk prezentowanych w doświadczeniach.

Takie wymieszanie różnych treści z jednej strony wiele uczyło z drugiej zaś trochę bawiło i ciekawiło. Czy teraz już wszyscy pamiętamy jak to było? Mam nadzieję, że tak. Teraz niestety zostaje nam tylko wspominać i od czasu do czasu wymienić kontakt w przedpokoju.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.