Znajdujesz się tutaj: gimnazja-rekrutacja.pl > Co młodzież robi w szkole > Różne zachowania dzieci na lekcjach

System nauczania w gimnazjum

Warunki w jakich się rozwijamy zmuszają nas do ciągłej edukacji. Z jednej strony wielu z nas cieszy się, że zakończyło uczęszczanie do szkoły, z drugiej tęsknimy za tymi błogimi latami. Bo takie na pewno one były. Czy jednak takie dwojakie patrzenie na edukacje jest słuszne? Z pozoru mogłoby się wydawać, że ministerialne wytyczne określają tylko to w jaki sposób wbijać do głów młodych ludzi wiedzę. Jest jednak inaczej. Razem z wiedzą uczy się młodych ludzi współdziałania tolerancji i prostych zasad życia w społeczeństwie. Szczególnie jest to widoczne w okresie gimnazjum, jednak to nie wszystko czym zajmuje się ten szczebel edukacji.

Gimnazjum w zasadzie jest wielką powtórką ze szkoły podstawowej i zaczątkiem tego, co czeka dorastające dziecko w szkole średniej. Przygotowuje się je głównie do pierwszego ważnego egzaminu w ich życiu, egzaminu gimnazjalnego. Co więcej edukacja staje się bardziej intensywna, dokładnie widoczna jest różnica między swobodą szkoły podstawowej, a dyscypliną w gimnazjum.

Z tą ostatnią bywa jednak różnie, młodzi ludzie wtedy dorastają i nawet najlepsi wychowawcy z trudem mogą zapanować nad ich temperamentem. Dlatego w gimnazjum powinno się tworzyć dla dzieci miejsca gdzie mogą „zużyć” nadmiar hormonów. Chodzi tu głównie o ośrodki sportowe, szkole zajęcia fizyczne, również te pozalekcyjne.

To wszystko jest uwzględniane w planie nauczania, choć nie ma bezpośredniego wpływu na to jaką wiedzę posiądzie uczeń. Dlatego, też nie mogą się skupić tylko na tym drugim aspekcie. Nauka i ogólny rozwój muszą tu iść w parze.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.