Znajdujesz się tutaj: gimnazja-rekrutacja.pl > Edukacja > Projekt e-podręczniki

Wychowanie fizyczne w gimnazjum

Lekcje wychowania fizycznego, albo się lubiło, albo nie. Niektórzy nie znoszą wfu przez wzgląd na ogólną niechęć do wysiłku fizycznego. Inni zaś nie są w stanie zaakceptować nauczyciela, który owe zajęcia prowadzi i przez to zniechęcają się do wychowania fizycznego. Jeszcze inni mają swoje własne powody, by nie przepadać za tym przedmiotem. Jednak jest też wielu, którzy ten przedmiot uwielbiają, bo kochają wysiłek fizyczny i każdy sposób na wyładowanie nadmiaru energii jest dla nich dobry. Jak właściwie w gimnazjum wygląda to wyładowywanie energii na zajęciach z wychowania fizycznego i na czym opiera się program nauczania z tego przedmiotu?

Oczywiście wysiłek fizyczny jest ważny, nieważne zaś jaki będzie konkretnie. Jednak w gimnazjum przykłada się wagę do tego, jak zajęcia z wuefu są zorganizowane. Musi być miejsce na zajęcia z gier zespołowych, na zajęcia z lekkoatletyki, a nawet gimnastyki czy aerobiku. Wszystko to należy tak wpleść w cały program nauczania, aby w ciągu roku przerobić możliwie najwięcej z tego. Wyznaje się bowiem zasadę, że im bardziej urozmaicone są zajęcia w wychowani fizycznego, tym lepiej dla młodego człowieka. Im więcej możliwości, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś coś z tego polubi i wybierze coś dla siebie. W praktyce jednak wygląda to tak, że im więcej udziwnień, tym uczeń bardziej zraża się do wychowania fizycznego. Wszystko za sprawą braku pewności siebie i ukrytej rywalizacji między rówieśnikami. Trzeba jednak pamiętać, aby przede wszystkim dostosowywać zajęcia z wychowania fizycznego do potrzeb, jak i do możliwości uczniów, bowiem głównym powodem dla którego młodzi ludzie nie znoszą wychowania fizycznego, jest fakt zawyżonych aspiracji wuefistów, którzy chcieliby z każdego gimnazjalisty stworzyć olimpijczyka.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.